PROTON SATRIA NEO R3|Produk Murah| Harga Murah| Original| Borong Pukal Pemborong| Runcit| Testimoni dan Review Set Novel Jual Beli Online

PERBEZAAN PDT DAN PST MATRIKULASI

on Thursday, 28 April 2011

Perbezaan Matrikulasi antara Program Satu Tahun (PST) dan Program Dua Tahun (PDT).

Program Satu Tahun (PST)

Pelajar yang terlibat dalam PST terdiri daripada pelajar Jurusan Sains, Jurusan Perakaunan dan Jurusan Teknikal. Seperti yang diterangkan sebelum ini, pelajar daripada aliran Sains akan dipecahkan kepada tiga modul. Setiap Modul adalah berdasarkan Jurusan Sains Hayat dan Sains Fizikal yang pernah dilaksanakan sebelum ini. Walaubagaimanapun, kedua jurusan tersebut digarap dengan mata pelajaran Sains Komputer sebagai tambahan.

Tempoh PST ialah 2 semester (1tahun)

(tolong saya klick iklan di kiri)


Program Dua Tahun (PDT)

Program ini mempunyai tempoh pengajian sebanyak empat semester. Walaubagaimanapun, hanya Jurusan Sains sahaja yang terlibat. Tiga modul masih wujud cuma tempoh pengajian dipanjangkan sebanyak setahun lagi menjadikannya sebanyak dua tahun. Ini adalah bagi pelajar yang mempunyai keputusan yang kurang baik tetapi masih ingin mengikuti pengajian di peringkat Matrikulasi di Kementerian Pelajaran Malaysia. Walaubagaimanapun, program ini hanya untuk pelajar Bumiputera sahaja.


Pelajar yang mengambil Biologi dalam SPM dikehendaki mengambil modul 1 yang meliputi mata pelajaran Fizik, Kimia, Matematik, Biologi dan Bahasa Inggeris. Manakala modul 2 yang meliputi mata pelajaran Fizik, Kimia, Matematik, Sains Komputer dan Bahasa Inggeris bagi pelajar yang tidak mengambil mata pelajaran Biologi dalam SPM.

(tolong saya klick iklan dikiri sekali saja)

Pada tahun kedua, pelajar PDT akan digabungkan dengan pelajar PST dan wajib mengambil tiga mata pelajaran teras dengan menggugurkan satu mata pelajaran mengikut modul yang diambil. Modul 1 matapelajaran Biologi atau Fizik, modul 2 matapelajaran Sains Komputer. Selain daripada tiga mata pelajaran teras, pelajar wajib mengambil mata pelajaran Pendidikan Islam/Moral, Dinamika Kemahiran, Ko-kurikulum dan Sains Informatik (pelajar yang mengambil Sains Komputer pada tahun pertama dikecualikan).

Apa2 pun yang dapat Matrikulasi tu tahniah saya ucapkan.. belajar bersungguh-sungguh k, balas jasa ibu bapa kita. dan pada yang tak dapat tu tak apa masih lagi boleh sambung belajar di IPT yang lain.. Ok semoga berjaya dan plizz klick iklan ditepi kiri.. semoga membantu.

DAH BOLEH SEMAK SEMAKAN KEPUTUSAN MATRIKULASI 2011 | KLIK SINI!!

Ok kepada pelajar-pelajar yang telah membuat permohonan matrikulasi tu akhirnya keputusan semakan sama ada kita berjaya ke matrikulasi dah pun boleh disemak..

Apa-apa pun pada yang berjaya tu tahniah!!! dan kepada yang belum berjaya tak apa kita tunggu keputusan upu / ipta nanti bulan mei ni ok.. Ok anda boleh semak keputusan anda di...... eh kejap ! tolong klick iklan kat kiri boleh? saling bantu membantu... huhu

Ok dah klick iklan kat tepi kiri dah? betul ker? klick sekali jek.. ok anda boleh semak keputusan matrikulasi di sini -->> http://apps.moe.gov.my/matrikulasi/tawaran/

SEMAKAN ONLINE KEPUTUSAN KPM MATRIKULASI 2011

on Saturday, 23 April 2011

Untuk pelajar-pelajar telah memohon matrikulasi 2011, kini anda boleh membuat semakan keputusan program matrikulasi KPM 2011 pada tarikh 28 April 2011.


PROGRAM MATRIKULASI SESI 2011/2012 BERWAJAH BARU.

Program Matrikulasi Sesi 2011/2012 berwajah baru dengan memberi peluang kepada para pelajar daripada latarbelakang Sains untuk memilih tiga jurusan yang ditawarkan untuk pengambilan yang akan datang. Kursus-kursus berikut adalah:

1. Modul I
2. Modul II
3. Modul III

Permohonan yang telah dilaksanakan akan diproses dan pemilihan terhadap ketiga-tiga modul tersebut akan berlaku di Kolej-kolej Matrikulasi seluruh negara. Walaubagaimanapun, terdapat dua program yang akan berjalan secara langsung iaitu Program Satu Tahun dan Program Dua Tahun untuk jurusan Sains sahaja. Harus diingat Jurusan Sains mengandungi tiga modul yang diterangkan di atas. Pakej mata pelajaran adalah sama bagi kedua-dua Program Satu Tahun (PST) ataupun Program Dua Tahun.

Walaubagaimanapun, jurusan Perakaunan dan Teknikal masih mengekalkan struktur program yang sama seperti yang telah dilaksanakan sebelum ini.

PROGRAM SATU TAHUN

Pelajar yang terlibat dalam PST terdiri daripada pelajar Jurusan Sains, Jurusan Perakaunan dan Jurusan Teknikal. Seperti yang diterangkan sebelum ini, pelajar daripada aliran Sains akan dipecahkan kepada tiga modul seperti yang disebutkan di atas. Setiap Modul adalah berdasarkan Jurusan Sains Hayat dan Sains Fizikal yang pernah dilaksanakan sebelum ini. Walaubagaimanapun, kedua jurusan tersebut digarap dengan mata pelajaran Sains Komputer sebagai tambahan.

PROGRAM DUA TAHUN

Program ini mempunyai tempoh pengajian sebanyak empat semester. Walaubagaimanapun, hanya Jurusan Sains sahaja yang terlibat. Tiga modul seperti yang disebutkan di atas masih wujud cuma tempoh pengajian dipanjangkan sebanyak setahun lagi menjadikannya sebanyak dua tahun. Ini adalah bagi pelajar yang mempunyai keputusan yang kurang baik tetapi masih ingin mengikuti pengajian di peringkat Matrikulasi di Kementerian Pelajaran Malaysia. Walaubagaimanapun, program ini hanya untuk pelajar Bumiputera sahaja.

PROGRAM TEKNIKAL

Program ini mula diperkenalkan pada sesi 2009/2010 dan dikhaskan kepada pelajar dari sekolah menengah teknikal atau pelajar dari sekolah harian tetapi mempunyai latar belakang mata pelajaran teknologi kejuruteraan. Progam teknikal hanya menawarkan pengajian selama satu tahun dan struktur pengajian adalah sama dengan apa yang ditawarkan oleh PST.

PROGRAM PERAKAUNAN

Program ini hanya menawarkan jangkamasa selama satu tahun sahaja.
Ok apa2 pun tunggu 28 April ini ok!! dan sila klick iklan dikiri.

CIKGU SHIDA KENA TIPU DENGAN HOTFM PERGHHHH!!!

on Thursday, 21 April 2011

Haa sapa tak kenal dengan cikgu shidah. Tadi saya terbaca kat blog lekatlekitgurl mengenai Cikgu shida yang kena tipu dengan Hot FM.

"Alahai... apa kes lak ni cikgu shida dengan radio paling hot di malaysia iatu hotfm ni?? Apa yang hotfm tipu cikgu shida ni?? Alkisahnya...

Sang Lekit kan umpama mamaraziah kalau pasal cikgu shida ni terkesian pulak Sang Lekit bila baca luahan hati cikgu shida yang blog beliau tu. Katanya hotfm janji nak bayar dia lepas buat video miming cikgu shida vs wak Ag tu. Alih - alih dah berpeluh ketiak cikgu shida tergedik - gedik, terkinja kinja, terkial kial.. terlompat - lompat nak siapkan video tu, dah siap habuk pun takde. Cikgu shida dalam nada maybe merajuk or tak puas hati pun mengeluarkan statement taknak bekerjasama lagi dengan hotfm lepas ni. Lekit tak tipu.. Ni buktinya. Ini bukan fitnah nak jatuhkan hotfm tapi kenyataan dari cikgu shida sendiri melalui laman blog dia.


Apapun cikgu shida Ooi.. lumrah hidup dalam dunia seni ni. Alah takat cikgu shida tu apa la sangat.. artis yang hot & spicy top lagi meletop pun kena tipu inikan cikgu shida baru dok kena tempias2 artis. Lagipun perjanjian air liur ni boleh pakai ker?? Takpe la cikgu shida anggap jer bukan rezeki yer... Lagi cikgu shida pun dah kata cukup makan pakai dengan duit gaji seorang cikgu tiap2 bulan. At Least takde la apa2 ter miss.


P/s : Sejauh mana kebenaran pada statement cikgu shida ni sang lekit tak pasti yer.. Cuma rujukan di ambil dari laman blog beliau sendiri"

Macam2 dengan cikgu shida ni.. haha

FASHIONISTA MOOD at GURNEY PLAZA PENANG

In the mood of FASHIONISTA at Gurney Plaza Penang will be gorgeous on 3 April until 22 April 2011. Serving to you many Fashionista event at Gurney Plaza.

"In the mood of FASHIONISTA at Gurney Plaza. . . Be glamorous, classic, funky, retro, sexy, or even in naughty mood this season. Hit the street with the right codes by painting your signature look at Gurney Plaza"
fashionista, gurney plaza, penang

Events and Promotional
1. SPRING AND SUMMER LIFESTYLE FAIR
"From the hottest fashion, accessories to necessity, all you need is to check out the spring and summer lifestyle fair
at Gurney Plaza, Penang"
Date: 7-17 April 2011
Venue: Main Wing

2. MODEL WANNA BE
"Yearn to strut down the runway in the likes of Bernice Chan, Amber Chia, Peter Davis or Hensen Lee? Here's you chance to be the next top model and walk away with fabulous prizes."
Date: 10 April 2011 (4pm)
Venue: New Wing Atrium

3. CALVIN KLEIN FRAGRANCES TOP SPENDER REWARD
"The top 30 spenders will receive a set of Calvin Klein Fragrances gift set worth RM400. The more you spend, the higher the chances for u to win gift set"
Date: 7-17 April 2011
Venue: 1st Floor Info Counter

4. SPRING AND SUMMER 2011 FASHION PREVIEW
Filled with the mood of spring and summer, pick your favourite look this season from the popular labels fashion preview which will be showcase by Malaysia top models.

5. EASTER DAY CELEBRATIONS
Meet easter bunny at Gurney Plaza. Join in the fun with Easter Egg Painting, Envelope Bunny Making, Face Painting, and Glitter Tatoo. Registration on the spot and only limited spaces are available.
Date: 16 April 2011
Time: 2PM
Venue: New Wing Atrium

6. CLIO PROFESSIONAL ( MAKE UP COMPETITION)
Catch all the top makeup artist in town battling for the crown through their greatest creation for the spring and summer season

SALABIANCA PROMOTION UP TO 50% DISCOUNT MALAYSIA

Salabianca gives you crazy promotion up to 50% discount plus additional 10% if you registered with D' Card.
salabianca, promotion, gurney plaza

Wow! Up to 50% discount. Date promotion : 25 Febuary to 17 April 2011

SUSHI KING RM2 BONANZA - PROMOTION APRIL 2011

Sushi King now published their new promotion or offer " Sushi King Card RM2 Bonanza" for Sushi King Card members. Starting 11 - 28 April 2011.
sushi king, new, offer, promotion, 2011, latest, member card
Selangor & Kuala Lumpur KL
11 - 14 April 2011

Sabah & Sarawak
18 - 21 April 2011

Penang, Perak, Kedah, Melaka, Negeri Sembilan, Johor & Pahang
25 - 28 April 2011

For more information logon: http://www.sushi-king.com/

KEPUTUSAN PERMOHONAN PENDIDIKAN PETRONAS 2011 (TERBARU)

Untuk pemohon penajaan pendidikan petronas, Keputusan panggilan ke PETRONAS EduQuest Camp bagi permohonan Program Penajaan Pendidikan PETRONAS 2011 bagi pelajar lepasan SPM 2010 telah diumumkan.

sila semak status permohonan anda dilaman web ini,klik disini

Untuk masalah kata laluan, sila hubungi 03-2331 2810

SEMAKAN PERMOHONAN POLITEKNIK 2011 (TERBARU)

on Wednesday, 20 April 2011

Kepada yang telah membuat permohonan ke politeknik 2011 dan ingin membuat semakan keputusan permohonan politeknik 2011 boleh baca entry post disini -->> KLIK SINI

KEPUTUSAN PERMOHONAN POLITEKNIK 2011 (TERBARU)

Pada yang telah memohon Politeknik. Berikut ialah jadual semakan keputusan politeknik 2011

Semakan Panggilan Temuduga: 8 sehingga 13 April 2011

Tarikh Temuduga: 11 – 25 April 2011

Ujian Bertulis: 17 – 25 April 2011

Keputusan Permohonan (Tanpa Bertemuduga): 22 Mei 2011

Keputusan Permohonan (Bertemuduga): 30 Mei 2011

Pendaftaran Pelajar Baru: 3 Julai 2011

PERMOHONAN PPUM 2011 KUALA LUMPUR LEPASAN SPM

PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI MALAYA KUALA LUMPUR (PPUM)

Pusat Perubatan Universiti Malaya ( PPUM ) di Kuala Lumpur ini mempelawa pelajar-pelajar lepasan SPM untuk membuat
permohonan / daftar / application untuk menyambung Diploma di Pusat Perubatan Universiti Malaya Kuala Lumpur.

Berikut adalah sumber yang diambil daripada ePutra dan djdanchef

Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) mempelawa warganegara Malaysia lepasan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) yang berkelayakan dan berminat untuk mengikuti program pengajian peringkat Diploma di PPUM.
Program pengajian yang dijalankan secara sepenuh masa ini akan mengambil masa 3 tahun dan akan ditaja oleh Pusat Perubatan Universiti Malaysia sendiri. Oleh itu mereka yang berjaya menamatkan program pengajian diploma ini dikehendaki berkhidmat dengan PPUM selama 5 tahun.

Program Pengajian PPUM

Program pengajian yang ditawarkan adalah

  • Diploma Kejururawatan ( Diploma in Nursing)
  • Diploma Teknologi Makmal Perubatan (Diploma in Medical Laboratory Technology)
  • Diploma Radiografi (Diploma of Radiography)


Syarat Am PPUM

Syarat kelayakan am untuk memohon

  • Berumur di antara 18 hingga 30 tahun
  • Lelaki atau perempuan
  • Masih bujang
  • Sihat fizikal dan mental serta tidak mengalami kecacatan yang menjadikannya tidak sesuai untuk mengikuti latihan.

Syarat Akademik PPUM

Lulus Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) atau setaraf dengannya dan mendapat :-

  • Kepujian dalam Bahasa Melayu (termasuk lulus ujian lisan), Bahasa Inggeris dan Matematik, SERTA
  • Bagi program Diploma Kejururawatan memperolehi kepujian dalam dua mata pelajaran Sains Tulen dipilih daripada Biologi, Kimia dan Fizik (keutamaan dalam mata pelajaran Biologi)
  • Bagi program Diploma Teknologi Makmal Perubatan memperolehi kepujian dalam dua mata pelajaran Sains Tulen (keutamaan dalam mata pelajaran Kimia dan Biologi)
  • Bagi program Diploma Radiografi memperolehi kepujian dalam dua mata pelajaran Sains Tulen (keutamaan dalam mata pelajaran Fizik dan Biologi)

Cara Memohon PPUM

  • Permohonan hanya boleh dibuat secara online sahaja melalui http://spp.ummc.edu.my
  • Pemohon perlu mendapatkan ID PPUM berharga RM5.00 di Bank Simpanan Nasional untuk membuat permohonan (termasuk RM1.00 caj perkhidmatan Bank Simpanan Nasional)
  • Pemohon atau wakilnya hendaklah membawa bersama kad pengenalan baru atau salinan kad pengenalan baru pemohon untuk mendapatkan ID PPUM. Slip pembayaran hendaklah disimpan sebagai rujukan dan ID PPUM perlulah dirahsiakan.
  • Borang permohonan secara online perlu diisi dengan lengkap dan maklumat yang betul.

Tarikh Tutup PPUM

  • Permohonan program diploma PPUM ini akan ditutup pada 10 April 2011.

Temuduga PPUM

  • Semakan panggilan temuduga boleh dibuat melalui laman web PPUM mulai 18 April 2011 hingga 30 April 2011.
  • ID PPUM boleh digunakan untuk membuat semakan temuduga.
  • Hanya calon yang disenarai tapis sahaja akan dipanggil untuk menghadiri sesi temuduga

Pendaftaran PPUM

  • Program pengajian ini dijangka akan bermula pada 4 Julai 2011.

Maklumat PPUM

  • Sila rujuk laman web rasmi Pusat Perubatan Universiti Malaya atau laman web permohonan program PPUM untuk maklumat lanjut.
  • Jika terdapat sebarang masalah semasa permohonan sila hubungi talian 03-79492099 / 03-79493210 / 03-79494240 atau e-mel : spp@ummc.edu.my’
  • Jika terdapat sebarang pertanyaan mengenai progam, bagi Diploma Kejururawatan hubungi 03-79492098/ 2099, bagi Diploma Teknologi Makmal Perubatan hubungi 03- 79493267/ 03 – 79493305 dan bagi Diploma Radiografi hubungi 03 -7949 2524.

Wahh.. LOVE THIS BLOG

Wahhh.. long time i didn't update this blog.. I'm too busy lately. But after this i always free and I planning to post entry include variety category, actually i don't have a lot of idea to post about proton satria neo only, so to keep me always updating this blog i have to make entry with variety of category.

GAMBAR NICHKHUN 2PM - CUTE

on Monday, 11 April 2011

Nichkhun adalah seorang penyanyi dari kumpulan 2PM, Nichkhun mempunyai ramai peminat dan digilai ramai wanita kerana mukanya yang comel. Dibawah ni adalah gambar dan pic Nichkhun 2PM yang cute. Tekan "READMORE"

LAIKA AF9 DISINGKIRKAN KONSERT 1

on Sunday, 10 April 2011

LAIKA TERSINGKIR DI KONSERT PERTAMA AF9

Konsert AF9 minggu pertama menyaksikan Laika tersingkir dari Akademi Fantasia. Para juri memberikan komen yang baik dan memuji persembahan Laika yang bertenaga dan menepati kriteria-kriteria pada konsert akademi fantasia 9 tersebut.

SEE HOW MUCH MALAYSIAN GOT HIGH FEVER BECAUSE OF JUSTIN BIEBER

on Friday, 8 April 2011

JUSTIN BIEBER GIVING MALAYSIAN HIGH FEVER

The long awaited Bieber Fever has arrived to Malaysian Fans strongest than H1N1. All Malaysian expecially teenagers could not control their self when listening bieber songs, watching justin bieber video and dreaming could meet justin. They really got crictical icu high fever!! Catch the upcoming Justin Bieber Concert in Malaysia and see how much Malaysian got High Fever just only because love Justin Bieber -->> SEE HERE

R3 SATRIA NEO PRICE - RM79,797 MALAYSIA

on Tuesday, 5 April 2011



Proton R3 Satria Neo price in Malaysia 2011 - RM79,797

re satria neo, proton, proton satria neo,proton car, proton engine

credict:zerotohundred.com

R3 Satria Neo launced officially by Proton and put the price for RM79,797 in Malaysia.
satria neo R3, proton malaysia, satria neo r3 price, satria neo 2011, Features r3 satria neo, engine, performance satria, bodykit


Kereta Satria Neo R3 dari Proton

on Monday, 4 April 2011


Kereta proton satria neo keluaran terbaru iaitu R3 Satria Neo telah memukau banyak penggemar-penggemarnya terutama sekali penggemar-penggemar di Malaysia. Kereta R3 Satria Neo ini telah dilancarkan pada tahun ini iaitu 2011 dan harga untuk kereta ini adalah RM79,797.
satria neo r3, proton satria neo r3, satria neo lotus
Banyak peralatan dan spesifikasi yang canggih dan mantap di serapkan di dalam R3 Satria Neo ini. Kereta konsep terbaru proton ini hanyalah edisi terhad.